
Τίτλος: Bad Timing
Ελληνικός τίτλος: Η Δύναμη Της Σάρκας
Έτος παραγωγής: 1980
Σκηνοθεσία: Nicolas Roeg
Σενάριο: Yale Udoff
Ηθοποιοί: Art Garfunkel, Theresa Russell, Harvey Keitel, Denholm Elliot
Πρωτότυπη μουσική: Richard Hartley
Διάρκεια: 123'

Υπόθεση
Βιέννη, τέλη του '70· η νεαρή Μιλένα Φλάχερτι μεταφέρεται στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση έπειτα από μία, κατά τα φαινόμενα, απόπειρα αυτοκτονίας. Ο αστυνομικός επιθεωρητής Νετουσιλ που αναλαμβάνει την υπόθεση υποψιάζεται πως ο φίλος της, καθηγητής ψυχανάλυσης Άλεξ Λίντεν δεν είναι απολύτως ειλικρινής στην κατάθεση του για τα γεγονότα. Ενώ οι γιατροί προσπαθούν να κρατήσουν τη Μιλένα στη ζωή, μέσα από θραύσματα μνήμης και αλλεπάλληλα πισωγυρίσματα στο χρόνο, παρακολουθούμε να εκτυλίσσεται το χρονικό του ταραχώδους ερωτικού δεσμού της με τον Άλεξ.
Άποψη
Μία δεκαετία μετά το θορυβώδες σκηνοθετικό ντεμπούτο του με την θρυλική "Performance" ο Νίκολας Ρεγκ κατορθώνει να διχάσει για άλλη μια φορά με την πέμπτη επίσημη δημιουργία του, αποσπώντας επαίνους και παράλληλα προκαλώντας το μένος διαφορετικής μερίδας κριτικών. Τον αμφιλεγόμενο χαρακτήρα της ταινίας συνδαύλισε η εταιρία «Ρανκ» η οποία κατείχε τα δικαιώματα για την διακίνησης της, όταν μετά την προβολή απαίτησε να αποσυρθεί το λογότυπο της από τους τίτλους αρχής, ενώ κάποιος από τους ιθύνοντες την χαρακτήρισε ως «Άρρωστη ταινία, φτιαγμένη από άρρωστους ανθρώπους που απευθύνεται σε άρρωστους ανθρώπους» καταδικάζοντας την έτσι σε περιορισμένη διανομή και για πολλά χρόνια στην αφάνεια.
Η ιστορία αρχίζει και τελειώνει σχεδόν ταυτόχρονα· η ελλειπτική αφήγηση δίνεται αποσπασματικά εν είδει γρίφου προσδίδοντας μυστήριο σε αυτό που δείχνει να είναι η πορεία δύο ετερόκλιτων ανθρώπων από τον φρενήρη έρωτα στην μοιραία κατάρρευση. Καθώς τα νήματα της τύχης που τους έδεσαν μαζί ξεδιπλώνονται, μεταφερόμαστε από το παρόν στο παρελθόν και αντίστροφα ενώ οι σκηνές του ερωτικού πάθους διαπλέκονται με εκείνες στο χειρουργικό τραπέζι υπογραμμίζοντας ειρωνικά την τραγική κατάληξη. Η εικόνα συμπληρώνεται σταδιακά δίχως να μας προσφέρεται στην πλήρη της ολότητα παρά μόλις λίγα λεπτά προτού πέσουν οι τίτλοι τέλους· ακόμη και τότε όμως, έχουμε την αίσθηση πως την κοιτάμε μέσα από έναν παραμορφωτικό καθρέφτη με την αντικειμενική αλήθεια των γεγονότων να εξακολουθεί να διαφεύγει.

Ένα ψυχολογικό, ερωτικό δράμα που ανατέμνει τα όρια της ερωτικής εμμονής, κάνοντας μας κοινωνούς μιας σχεδόν ηδονοβλεπτικής εμπειρίας. Οι δύο πρωταγωνιστές παίζουν άρτια το παιχνίδι της γάτας με τον ποντικό εναλλάσσοντας τους ρόλους, ενώ παράλληλα η σκηνοθετική ματιά υιοθετεί διαφορετικές οπτικές γωνίες καθιστώντας σαφές ότι ο καθένας τους αποτελεί θύμα τόσο του άλλου όσο και της εγωιστικής απορρόφησης από τον ίδιο τον εαυτό του.
Η κάπως παράδοξη διανομή των ρόλων αποδεικνύεται επιτυχημένη. Ο Αρτ Γκαρφάνκελ είναι πειστικός ως συγκρατημένος, ανασφαλής διανοούμενος ο οποίος, αντλώντας από την ιδιότητα του ψυχαναλυτή επιστρατεύει τεχνικές και μελετά «εντομολογικά» την προσωπικότητα της άπιαστης ερωμένης του, επιδιώκοντας να ασκήσει έλεγχο πάνω της, ενώ η Τερέζα Ράσελ ως χειμαρρώδης, κρυψίνους και αδέσμευτη δύναμη αιχμαλωτίζει την κάμερα, κυριαρχώντας σε όποιο πλάνο εμφανίζεται. Εξαιρετικός είναι και ο Χάρβει Καϊτελ στο ρόλο του διεισδυτικού και παρανοϊκού αστυνομικού που λειτουργεί εν μέρει ως alter ego του Άλεξ προξενώντας ανησυχία και ενισχύοντας την αίσθηση του διφορούμενου που εμποτίζει την ατμόσφαιρα της ταινίας.
Μία άκρως στυλιζαρισμένη καλλιτεχνική δημιουργία που αποπνέει παρακμάζουσα κομψότητα και η οποία δεν έλαβε ποτέ την αναγνώριση που ανέμεναν οι συντελεστές της και που ενδεχομένως άξιζε.
Σύμφωνα με την IMDB o Νίκολας Ρεγκ κέρδισε το 1981 το βραβείο ALFS της ένωσης κριτικών του Λονδίνου ως σκηνοθέτης της χρονιάς για την ταινία Bad Timing.
Τρέιλερ