Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Αβατάρι χρήστη
Φαροφύλακας
Φωτόφρακτος Δροσουλίτης
Αναρτήσεις: 3453
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 09:00

Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Φαροφύλακας » 30 Νοέ 2018, 09:42

Έχουμε το νήμα: Μικρές ατέλειες που με ενοχλούν σε μια σειρά/ταινία όμως κάποια προβλήματα σεναρίου είναι πολύ μεγαλύτερα για να τα πεις "μικρές ατέλειες", κι είπα να τα ξεχωρίσουμε εδώ πέρα. :)))

Ήδη σε εκείνο το νήμα είχα αναφέρει την σειρά "Λένη". Αντιγράφω, με λίγες αλλαγές, από εκεί:

Στην ελληνική σειρά"Λένη" ("τρέχει, τρέχει, τρέχει το νερό...", με την Δανδουλάκη, γίνεται ένα τροχαίο και σκοτώνονται οι γονείς από ένα κοριτσάκι, το οποίο το βρίσκει, τρομαγμένο η Δανδουλάκη. Το παιδί δεν μιλάει καν από το σοκ. Το περιμαζεύει σπίτι της και φυσικά δεν κάνει καμιά ενέργεια να το παραδώσει στην αστυνομία ακόμα κι όταν μαθαίνει από την τηλεόραση ότι σύσσωμο το πανελλήνιο ψάχνει ένα κοριτσάκι που ήταν σε ένα τροχαίο. Δηλ. στα παλιά της τα παπούτσια αν οι θείοι και οι παππούδες μέσα στην απέραντη θλίψη για τον θάνατο των δικών τους θα πρέπει να ζούνε με αυτήν την βασανιστική αγωνία για το τί απέγινε το παιδάκι τους κι αν το άρπαξε κανένας επιτήδειος.

Δηλ. σκεφτείτε το λίγο: βρίσκεις ένα ξένο μικρό παιδί και το παίρνεις σπίτι σου και απλά ζεις μαζί του. Κι ακόμα κι όταν μαθαίνεις ότι το αναζητούν οι δικοί του εσύ… συνεχίζεις να ζεις μαζί του. Βασικά το σενάριο θα έστεκε μια χαρά αν η Δανδουλάκη μάς παρουσιαζόταν σαν ψυχοπαθής κτλ. αλλά στη σειρά μάς παρουσιάζεται σαν μια νορμάλ γυναίκα.

Εδώ π.χ. η Δανδουλάκη ανακρίνει πόση ώρα την μικρή, ποια είναι, ενώ είναι φανερό από την εμφάνιση πως το παιδί συνδέεται με το τροχαίο δίπλα από το οποίο πέρασε η ίδια προτύτερα.



Άκουγα πριν λίγο το μουσικό θέμα της σειράς "Ο Πρίγκιπας Του Μπελ Αίρ" και μου ήρθε στο μυαλό κι εκείνο το εξίσου ανεκδιήγητο σεναριακό άλμα: Ο Γουίλ ζει σε μια φτωχοσυνοικία, με τους γονείς του. Μπλέκει σε μια φασαρία και οι γονείς του τον στέλνουν να ζήσει για χρόνια στην οικογένεια του πλούσιου θείου του, οι οποία τον υποδέχεται τελείως φυσικά και τον έχει σαν νέο μέλος. Δεν ξαναβλέπουμε γονείς του Γουίλ (δεν θυμάμαι αν εμφανίζονται σε κανα επεισόδιο). Ο Γουίλ παράτησε παντελώς την μία οικογένεια, έτσι απλά, και ζει πια με την άλλη. Να και η τεκμηρίωση που δίνεται, για αυτήν την ριζική αλλαγή πλεύσης ζωής, στους στίχους του τραγουδιού:

Κάτι ανεπρόκοποι τύποι αρχίσανε τις φασαρίες στην γειτονιά μου. Μπλέχτηκα σε ένα καυγαδάκι κι η μάνα μου φοβήθηκε. Μου είπε: "Θα πας να μείνεις με τον θειο και την θεια σου στο Μπελ Αίρ."

(When a couple of guys who were up to no good, started making trouble in my neighborhood. I got in one little fight and my mom got scared. She said, "You're movin' with your auntie and uncle in Bel-Air.")


Μάλιστα.

Κι έτσι ο Γουίλ, δίχως πραγματικά ουσιαστικό λόγο, άφησε για πίσω την οικογένειά του και υιοθετήθηκε, έστω ανεπίσημα, από την οικογένεια του θείου του όπου άρχισε να ζει μια νέα ζωή.


Δηλαδή εντάξει... :))))
"Ah," she said, "to come is easy and takes hours; to go is different—and may take centuries."

Αβατάρι χρήστη
Ίζι
Ταινιοδύτης
Αναρτήσεις: 1353
Εγγραφή: 01 Απρ 2013, 22:43

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Ίζι » 01 Δεκ 2018, 11:52

Ωραίο θέμα και εύστοχα σχόλια. Πάνω στην ώρα μάλιστα, μια που χθες είδα το επεισόδιο Ασφάλεια Ζωής της πολυαγαπημένης μου Δέκατης Εντολής.
Ακολουθεί ΟΛΟΚΛΗΡΗ η υπόθεση του επεισοδίου με σπόιλερς για το τέλος. Δεν τη βάζω σε spoiler γιατί το τέλος είναι το μεγάλο σεναριακό κενό.

Ένα ζευγάρι πνίγεται στα χρέη. Η σύζυγος είναι ασφαλισμένη στη Γερμανία και αποφασίζει να σχεδιάσει τον "θάνατό" της ώστε να εισπράξει ο άντρας της το μεγάλο ποσό της ασφάλειας. Το σχέδιο είναι να προσλάβουν μια οικιακή βοηθό που να της μοιάζει, κατά προτίμηση αλλοδαπή και χωρίς οικογένεια, ώστε να μην την ψάξει κανείς. Έχουν σκοπό να τη σκοτώσουν και μετά να την πετάξουν με το αυτοκίνητο από κάποιον γκρεμό. Μετά ο σύζυγος θα την αναγνωρίσει και θα εισπράξει το ποσό, και στη συνέχεια θα φύγουν για εξωτερικό με κάποιο τρόπο που δεν διευκρινίζει αφού η άλλη θα είναι νεκρή υποτίθεται, αλλά άντε ας το δεχτούμε. Έτσι προσλαμβάνουν μια όμορφη Ρουμάνα που δεν έχει κανέναν στον κόσμο και περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία για να τη σκοτώσουν. Όμως ο σύζυγος ερωτεύεται τη Ρουμάνα και τα φτιάχνει μαζί της (εκείνη του την πέφτει πρώτη). Όταν έρχεται η ώρα της εφαρμογής του σχεδίου, της εξομολογείται τα πάντα, κι εκείνη του προτείνει να σκοτώσουν τη γυναίκα του, να εισπράξουν το ποσό και να φύγουν μαζί. Εκείνος, ερωτευμένος όπως είναι, δέχεται. Στο φόνο τους βοηθά ο υποτιθέμενος αδελφός της Ρουμάνας. Έτσι σκοτώνουν τη γυναίκα του και ο σύζυγος εισπράττει το ποσό της ασφάλειας. Όταν όμως πηγαίνει στο ξενοδοχείο της Ρουμάνας με τα λεφτά στο βαλιτσάκι, εκείνη και ο "αδελφός" της τον ακινητοποιούν, τον δένουν και μετά κάνουν σεξ μπροστά του. Την ώρα του σεξ η Ρουμάνα δολοφονεί τον αδελφό της, παίρνει τα λεφτά, λέει στον σύζυγο "αυτά τα κέρδισα" και φεύγει. Ο σύζυγος μπαίνει φυλακή και η Ρουμάνα το σκάει με τα λεφτά. Αυτά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί η Ρουμάνα τα έφτιαξε με τον σύζυγο in the first place;;;; Αφού δεν τον ερωτεύτηκε στ' αλήθεια και είχε εξαρχής κακό σκοπό, γιατί ασχολήθηκε με έναν φτωχό άνθρωπο πνιγμένο στα χρέη; Δεν υπήρχε κανένας τρόπος να γνωρίζει για την ασφάλεια ζωής της γυναίκας του ή για το ύπουλο σχέδιο του ζευγαριού. Ακόμα κι αν γνώριζε όμως (που δεν υπήρχε τρόπος) πώς ήξερε ότι θα κατάφερνε να τουμπάρει τον σύζυγο και πώς ρίσκαρε να είναι μέσα στο σπίτι, μόνη και άοπλη, με ένα ζευγάρι που είχε σκοπό να τη δολοφονήσει; Και τέλος πάντων, όλα αυτά δεν έχουν αξία, γιατί δεν θα μπορούσε να γνωρίζει τίποτε απ' αυτά. :ρ
I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!
-Homer Simpson

Αβατάρι χρήστη
Νικόλας Δε Κιντ
Ταινιοδύτης
Αναρτήσεις: 1449
Εγγραφή: 12 Οκτ 2014, 21:29

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Νικόλας Δε Κιντ » 08 Δεκ 2018, 14:00

Μόλις είδα το συγκεκριμένο νήμα μου ήρθε στο μυαλό το "Back to the future 2"...
Εντάξει σε αυτή την ταινία υπάρχουν τεράστιες σεναριακές τρύπες και όσο και να θέλει κανείς να τις παραβλέψει δεν γίνεται! :))))
Πχ ο Μπιφ παίρνει το Αλμανάκ από τον Μάρτυ και ταξιδεύει στο παρελθόν για να το δώσει στον έφηβο εαυτό του. Μέχρι εκεί καλά! Αλλά στην συνέχεια επιστρέφει στο παρόν και παρολο που είχε δώσει το Αλμανάκ, το παρόν παραμένει ανεπηρέαστο!! Εν συνεχεία βέβαια αλλάζουν όλα, αλλά θα έπρεπε ήδη να είχε δημιουργηθεί χωροχρονικό παράδοξο..

Επίσης στην συγκεκριμένη ταινία όλοι ταξιδεύουν μπρος - πίσω και πάντα φτάνουν την κατάλληλη στιγμή! Ούτε καν με διαφορά δευτερολέπτου!!

Matrix I

O Μορφέας και το πλήρωμα του "ξυπνούν" τον Νίο από το Μάτριξ και παρόλο που - σύμφωνα με την ταινία - δεν είχε κινήσει ποτέ τους μυς του, το βλέπουμε να πετάγεται σαν ελατήριο!
Ένας θείος μου είχε μείνει στην εντατική κλινήρης 2 μήνες και έκανε περίπου 6 εβδομάδες μέχρι να ξαναπερπατήσει, ενώ ο Νίο που ήταν ακίνητος 25+ χρόνια το έκανε αμέσως...

Kill Bill

H "νύφη" βρίσκεται σε κόμμα δεν ξέρω κι εγώ πόσο καιρός, και της παίρνει μόνο μερικά λεπτά να κουνήσει τα πόδια της!

Στην ίδια ταινία, ο Μπαντ πυροβολεί με καραμπίνα σχεδόν εξ επαφής την Μπιατριξ, και αντί να της ανοίξει τρύπα στο στήθος απλά την τραυματίζει ελαφρά... Α ναι! Είπε πως αντί για σκάγια είχε χοντρό αλάτι...
:όχισουλέω:
Excuse me... I dislike being touched... an Eastern prejudice

Αβατάρι χρήστη
Μπιατριξ Κιντο
βιντεοβάτης
Αναρτήσεις: 985
Εγγραφή: 17 Αύγ 2018, 13:25

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Μπιατριξ Κιντο » 08 Δεκ 2018, 17:11

Αναφερομαι στο Kill Bill: νομιζω οτι ο Μπαντ επιτηδες την τραυματισε με αλατι για να μην την σκοτωσει, απλα για να την αφοπλισει, ωστε αφενος να εκβιασει μετα την Ελ και αφετερου να εχει η Μπιατριξ εναν οδυνηρο θανατο αργοτερα (θαβοντας την). ;)

Υ.Γ: Μονο το μεγαλο δαχτυλο κουνησε μεσα σε λιγα λεπτα, αφου συμφωνα με τη ρεφλεξολογια, συνδεεται με τον εγκεφαλο. Μετα τις πηρε 13 ωρες για να περπατησει κανονικα, αν θυμασαι...
"Κι εκεί που νόμιζες ότι δεν θα ξανανιώσεις ποτέ κάτι τόσο δυνατό, έρχεται κάποιος και σου δείχνει ότι το ποτέ είναι μεγάλη λέξη. . ."

Αβατάρι χρήστη
Μπιατριξ Κιντο
βιντεοβάτης
Αναρτήσεις: 985
Εγγραφή: 17 Αύγ 2018, 13:25

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Μπιατριξ Κιντο » 08 Δεκ 2018, 17:38

Αυτο που θεωρω εγω "σεναριακο λαθος" στο Kill Bill (για να απαντησω και στην ερωτηση του νηματος) ηταν οταν η Μπιατριξ κουβαλουσε το κατανα στο αεροδρομιο! Και μαλιστα το ειχε μαζι της και μεσα στο αεροπλανο! :αργκ:
Κανονικα, δεν επιτρεπεται κανενος ειδος οπλου σε τετοια μερη, πως την αφησαν? :όχισουλέω:

(Αλλα τωρα θα μου πεις η ταινια ειναι φαντασιας, οποτε δικαιολογειται σε καποιο βαθμο...).
"Κι εκεί που νόμιζες ότι δεν θα ξανανιώσεις ποτέ κάτι τόσο δυνατό, έρχεται κάποιος και σου δείχνει ότι το ποτέ είναι μεγάλη λέξη. . ."

Αβατάρι χρήστη
Νικόλας Δε Κιντ
Ταινιοδύτης
Αναρτήσεις: 1449
Εγγραφή: 12 Οκτ 2014, 21:29

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Νικόλας Δε Κιντ » 08 Δεκ 2018, 18:20

Μπιατριξ Κιντο έγραψε:Αναφερομαι στο Kill Bill: νομιζω οτι ο Μπαντ επιτηδες την τραυματισε με αλατι για να μην την σκοτωσει, απλα για να την αφοπλισει, ωστε αφενος να εκβιασει μετα την Ελ και αφετερου να εχει η Μπιατριξ εναν οδυνηρο θανατο αργοτερα (θαβοντας την). ;)


Και ζάχαρη άχνη να είχε μέσα, από τέτοια απόσταση θα την έστελνε στα θυμαράκια... :)

Μπιατριξ Κιντο έγραψε:Υ.Γ: Μονο το μεγαλο δαχτυλο κουνησε μεσα σε λιγα λεπτα, αφου συμφωνα με τη ρεφλεξολογια, συνδεεται με τον εγκεφαλο. Μετα τις πηρε 13 ωρες για να περπατησει κανονικα, αν θυμασαι...


Δεν ξέρω τι λεν οι "κομπογιαννιτισμοί" τύπου ρεφλεξολογίας αλλά με βάση την κανονική ιατρική μέσα σε 13 ώρες το πολύ - πολύ να κουνούσε το ένα δάχτυλο! :))))
Για να περπατήσει και να τρέξει θα ήθελε 13 μήνες!
Excuse me... I dislike being touched... an Eastern prejudice

Αβατάρι χρήστη
Μπιατριξ Κιντο
βιντεοβάτης
Αναρτήσεις: 985
Εγγραφή: 17 Αύγ 2018, 13:25

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Μπιατριξ Κιντο » 08 Δεκ 2018, 18:29

Παντα με τον καλο λογο. :))))

Εδω η Ο-Ρεν μιλουσε με κομμενο σκαλπ, αυτα σε πειραξαν? :χαχα: :χαχαχα:
"Κι εκεί που νόμιζες ότι δεν θα ξανανιώσεις ποτέ κάτι τόσο δυνατό, έρχεται κάποιος και σου δείχνει ότι το ποτέ είναι μεγάλη λέξη. . ."

Αβατάρι χρήστη
Νικόλας Δε Κιντ
Ταινιοδύτης
Αναρτήσεις: 1449
Εγγραφή: 12 Οκτ 2014, 21:29

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Νικόλας Δε Κιντ » 10 Δεκ 2018, 09:12

Αυτό με το σκαλπ μπορεί να συμβεί... Δύσκολο μεν αλλά μπορεί! :))))
Excuse me... I dislike being touched... an Eastern prejudice

Αβατάρι χρήστη
Ξενέρωτας
Ονειρευτής
Αναρτήσεις: 355
Εγγραφή: 17 Ιούν 2013, 17:32

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Ξενέρωτας » 10 Δεκ 2018, 14:18

Για το Επιστροφη στο Μελλον 2: φαινεται οτι στο μηχανισμο που προμοταρει η μυθολογια της τριλογιας, καθε αλλαγη που γινεται στο παρελθον, θελει καποιο χρονο για να φανει και στο μελλον (παροτι αυτο δεν ισχυει με τη φωτογραφια του ταφου στην τριτη ταινια :)))) ). Μια αλλη εξηγηση ειναι οτι (οπως ηθελαν οι σεναριογραφοι) ο Μπιφ σκοτωνεται απο τη μανα του Μαρτυ, οποτε πιθανοτατα οι αλλαγες που εκανε, να ακυρωνονται μεχρι το 2015, ή και αυτες που εμειναν να μην ειναι παρατηρησιμες σε εμας σε τοσο μικρο χρονικο διαστημα.

Μια αλλη εξηγηση ειναι οτι εμεις βλεπουμε το κανονικο 2015. Με το που παει ο Μπιφ στο παρελθον, δημιουργειται ενα εναλλακτικο 2015Β, αλλα το point of view της πλοκης επικεντρωνεται στο κανονικο που υπαρχει ταυτοχρονα σε ενα αλλο κβαντικο συμπαν. Παρε για παραδειγμα που αφηνουν τη Τζενιφερ στο 1985Β, αλλα οταν διορθωνουν τη χρονοιστορια, συνυπαρχει στο κανονικο 1985Α, οπου τη συνανταει.


....και το ανησυχητικο ειναι οτι εννοω και πιστευω καθε λεξη που εγραψα :))))
Είμαι στην πολύ φάση δικέ μου, αλλά εσύ ξηγιέσαι στο αλλιώς και μου τη βγαίνεις με κόκκινο να πούμε! -- Γιάννης Δαλιανίδης, 1980ς

Αβατάρι χρήστη
Νικόλας Δε Κιντ
Ταινιοδύτης
Αναρτήσεις: 1449
Εγγραφή: 12 Οκτ 2014, 21:29

Re: Μεγάλα σεναριακά προβλήματα σε σειρές και ταινίες

Ανάρτησηαπό Νικόλας Δε Κιντ » 10 Δεκ 2018, 14:39

Καλά αν το πιάσουμε το Back to the future ούτε αύριο δεν τελειώνουμε από τις κοτσάνες του...

Αυτό με την Τζένιφερ που την αφήνουν, την παίρνουν την ξαναφήνουν πάντα την κατάλληλη στιγμή, καταντάει εκνευριστικό...
Επίσης τι σόι Αλμανάκ ήταν αυτό; Από το 1950 μέχρι το 2015 ακόμα το φύλαγε ο Μπιφ; Ένα ολιγοσέλιδο βιβλιαράκι ήταν... Δεν ήτνα πεντάτομη εγκυκλοπαίδεια...

Αυτό με τον φόνο του Μπιφ παίζει να μην το είχε σκεφτεί ούτε ο Ρόμπερτ Ζεμέκις! :))))
Γενικά η χωροχρονικές αλλαγές στην ταινία γίνονται όπως βολεύει το σενάριο!

Να μην πω για τον ήχο της κιθάρας στην πρώτη ταινία... Η οποία είναι μια κιθάρα - νταλίκα, με ένα ενισχυτή προπολεμικό και βγάζει ήχο σχεδόν όμοιο με του Van Halen!! :)))) Η μπάντα δε! Σαν να το είχε κάνει πρόβα 1 εβδομάδα το έπαιξε το κομμάτι!!
Excuse me... I dislike being touched... an Eastern prejudice


Επιστροφή “Οθόνων Διάφορα”

Ποιος είναι συνδεμένος

Χρήστες που περιηγούνται σε αυτό το φόρουμ: Δεν υπάρχουν εγγραμένοι χρήστες και 2 επισκέπτες