Rear Window (Σιωπηλός Μάρτυς) (1954)

Αβατάρι χρήστη
Μπιατριξ Κιντο
βιντεοβάτης
Αναρτήσεις: 985
Εγγραφή: 17 Αύγ 2018, 13:25

Rear Window (Σιωπηλός Μάρτυς) (1954)

Ανάρτησηαπό Μπιατριξ Κιντο » 20 Νοέ 2020, 15:22

Image
Τίτλος: Rear Window
Ελληνικός τίτλος: Σιωπηλός Μάρτυς
Έτος παραγωγής: 1954
Σκηνοθεσία: Alfred Hitchcock
Σενάριο: Alfred Hitchcock
Ηθοποιοί: James Stewart, Grace Kelly, Wendell Corey, Thelma Ritter
Διάρκεια: 112'
IMDB

Υπόθεση
Η ρουτινιάρικη ζωή ενός φωτογράφου και της αγαπημένης του διαταρράσεται όταν ο πωλητής του απέναντι διαμερίσματος επιδίδεται σε μυστηριώδεις ενέργειες και την ίδια στιγμή η γυναίκα του εξαφανίζεται… τουλάχιστον από το οπτικό πεδίο των πρωταγωνιστών. Αυτό που ακολουθεί είναι μια επίμονη και ριψοκίνδυνη προσπάθεια διαλεύκανσης της υπόθεσης από το πρωταγωνιστικό ζεύγος με τολμηρές πράξεις εκ μέρους του που εγκυμονούν κινδύνους…

Image

Κριτική
Το φιλμ βασίζεται στο σύντομο μυθιστόρημα ''It Had To Be Murder'' (1942) του συγγραφέα Cornell Woolrich, μια ιστορία που ο Χίτσκοκ μετουσίωσε σκηνοθετικά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Βασικοί συμπαίχτες του στο μεγάλο εγχείρημα ο James Stewart και η εκθαμβωτική Grace Kelly. Ο πρώτος υποδύεται έναν φωτογράφο που λόγω εργατικού ατυχήματος καθηλώθηκε προσωρινά σε αναπηρικό καροτσάκι έχοντας γύψο στο ένα του πόδι και η δεύτερη εμφανίζεται ως η ερωτοχτυπημένη και κοσμοπολίτικη φιλενάδα του που λατρεύει την πολυτέλεια.

Image

Ο μεγάλος σκηνοθέτης κατάφερε να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μέσα σ’ ένα ασφυκτικά περιορισμένο πεδίο δράσης χωρίς να κουράζει ή να μας κάνει να νιώθουμε βαριεστημένοι. Ούτε φυσικά ενοχλημένοι για το φανερά ψεύτικο μπλοκ διαμερισμάτων - άλλωστε τα έργα του Χίτσκοκ συνηθίζουν να διαθέτουν ''θεατρικότητα'' κι αυτό είναι οφθαλμοφανές στο ''Rear Window''. Καλογραμμένοι διάλογοι, σπουδαίες ερμηνείες και εθιστική αλληλουχία γεγονότων συντελούν στη δημιουργία μιας θεσπέσιας ταινίας για την οποία η κατηγορία των θρίλερ μυστηρίου μπορεί να περηφανεύεται. Όσο οι πρωταγωνιστές προβαίνουν σε σημαντικές αποκαλύψεις, τόσο διογκώνεται και η αγωνία στην καρδιά του θεατή. Από αγωνιώδεις ταινίες σαν αυτή αντιλαμβανόμαστε το λόγο που ο Χίτσκοκ θεωρείται αδιαμφισβήτητος βασιλιάς στον τομέα του σασπένς. 9/10
Ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου, Σκηνοθεσίας, Σκηνογραφίας και Μίξης ήχου.

Τρέιλερ

"Κι εκεί που νόμιζες ότι δεν θα ξανανιώσεις ποτέ κάτι τόσο δυνατό, έρχεται κάποιος και σου δείχνει ότι το ποτέ είναι μεγάλη λέξη. . ."

Επιστροφή “δεκαετία του 1950 και πριν”

Ποιος είναι συνδεμένος

Χρήστες που περιηγούνται σε αυτό το φόρουμ: Δεν υπάρχουν εγγραμένοι χρήστες και 1 επισκέπτες