Διαβάζοντας το σενάριο

Αβατάρι χρήστη
Φαροφύλακας
Φωτόφρακτος Δροσουλίτης
Αναρτήσεις: 2767
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 09:00

Διαβάζοντας το σενάριο

Ανάρτησηαπό Φαροφύλακας » 17 Δεκ 2016, 20:24

Ξεκίνησα να βλέπω το Caníbal (2013) σε μικρά κομμάτια, διαβάζοντας παράλληλα, στο ενδιάμεσο, το σενάριο. Έχει ενδιαφέρον να βλέπεις αυτά τα δυο να προχωρούν παράλληλα. Να διαπιστώνεις το πώς έχει αποδωθεί στην εικόνα το κείμενο του σεναριογράφου, τα σημεία στα οποία είναι το σενάριο ακολουθείται με θρησκευτική προσήλωση αλλά και τις μικρές και τις μεγαλύτερες αποκλίσεις.

Για παράδειγμα, ο ήρωας (Κάρλος) μπαίνει κάποια στιγμή σε έναν καθεδρικό και ο σεναριογράφος μας περιγράφει έναν ναό ήσυχο. Στην ταινία η είσοδος γίνεται ακριβώς την στιγμή που βγαίνει από τον ναό κάποια "περιφορά", γεμάτη κόσμο μέσα και έξω και με μια μπάντα. Οι πάντες βγαίνουν ενώ ο ήρωας μπαίνει, μόνος κόντρα στο ρεύμα, πρωταγωνιστώντας έτσι, καθώς είναι το μόνο πρόπωπο που βλέπουμε μέσα σε ένα πλήθος από πλάτες. Μάλλον για να τονιστεί η μοναχικότητά του.

Σε άλλα σημεία αλλάζει η σειρά των σκηνών. Σε σκηνές, βέβαια, που δεν επηρεάζουν την πλοκή. Ενδιαφέρον έχει πως και το όνομα της ηρωίδας είναι διαφορετικό στο σενάριο. Νατάλια εκεί ενώ Αλεξάνδρα στην ταινία.

Έχει ενδιαφέρον σαν εμπειρία. Κατά κάποιον τρόπο νιώθεις πως έρχεσαι πιο κοντά στην διαδικασία της δημιουργίας και πιάνεσαι να κάνεις σκέψεις για ποιον λόγο ο σκηνοθέτης διάλεξε τελικά να κάνει την μία ή την άλλη αλλαγή. Και να πιστεύεις πως καταλαβαίνεις.
:))))
"Won't you come see me in the morning? Won't you come see me late at night?
Honey bee…"

Αβατάρι χρήστη
Τρίνιτυ
Μύστης
Αναρτήσεις: 186
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 16:47

Re: Διαβάζοντας το σενάριο

Ανάρτησηαπό Τρίνιτυ » 17 Δεκ 2016, 23:26

Μεγάλο θέμα, αλλά με πολύ ενδιαφέρον, Φαροφύλακα! Την συγκεκριμένη ταινία δεν την έχω δει, αλλά καταλαβαίνω τι εννοείς. Με κάτι λίγα μαθήματα που έκανα πριν λίγο καιρό - αν και η γνώση μου είναι σταγόνα στον ωκεανό, είναι υπέροχο να βλέπεις την μαγεία του κινηματογράφου από την μέσα μεριά.

Η ματιά του σκηνοθέτη, παίζει καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα της ταινίας. Διαβάζοντας την ανάρτησή σου, θυμήθηκα κάτι που είχα ακούσει για τον Χίτσκοκ, ο οποίος ακολουθούσε ευλαβικά το storyboard (μια μετέπειτα διαδικασία του σεναρίου, μετατρέποντας το σε σχέδιο, πλάνο - πλάνο). Όταν τέλειωσαν τα γυρίσματα της σκηνής με την επιδρομή των πουλιών στην ταινία "Τα πουλιά", δεν τον ευχαρίστησε το αποτέλεσμα και πρόσθεσε έπειτα πολύ κοντινά πλάνα (πχ στα πεσμένα γυαλιά ενός παιδιού) για να μεγιστοποιήσει το αίσθημα της έντασης και του φόβου. Ψάχνοντας, βρήκα αυτό, αν θες να του ρίξεις μια ματιά.

Πολύ ωραία είναι αυτή η διαδικασία που μπήκες και σιγά - σιγά θα έχει ενδιαφέρον να παρατηρείς, μέσα σε όλα τα άλλα, τι πλάνα χρησιμοποιήθηκαν σε μια σκηνή (γενικό, κοντινό, πολύ κοντινό..) και τι αισθήματα σου προκάλεσε αυτή η απόδοση.
SYSTEM FAILURE


Επιστροφή “Σεναριογράφοι”

Ποιος είναι συνδεμένος

Χρήστες που περιηγούνται σε αυτό το φόρουμ: Δεν υπάρχουν εγγραμένοι χρήστες και 0 επισκέπτες