Μυρμηγκοφάγε, με τόσες αγαπημένες μου ταινίες που έχεις δει μια χαρά με κατανοείς νομίζω - άλλωστε, κατά κάποιον τρόπο, είμαι οι ταινίες που αγαπώ. Σκοπός πάντως του παιχνιδιού δεν είναι να βρούμε ποια ταινία θα ενθουσιάσει το «ταίρι» μας αλλά να δει εκείνο τι ενθουσιάζει εμάς, ώστε να ξεφύγει λίγο από τα καθιερωμένα του. Εξάλλου, όπως είπα, είμαι χαρούμενη για τον πρώτο μου Μπρεσόν και την πρώτη μου ινδική ταινία...
Σχετικά με την παύση, είναι κάτι που κάνω συχνά όταν τα συναισθήματα που με κατακλύζουν σε κάποιο σημείο της εκάστοτε ταινίας αγγίζουν μια κρίσιμη κορύφωση. Αφ' ενός θέλω να παρατείνω όσο μπορώ αυτό που φαντάζομαι ότι θα με απογειώσει προτού συμβεί - προτού ρισκάρω να μην συμβεί - και αφ' ετέρου είναι μια μάταιη (επειδή πάντα επιστρέφω για να πάρω εν τέλει το ρίσκο) προσπάθεια να αποφύγω την ενδεχόμενη απομάγευση. Ας πούμε λοιπόν πως ένα κομμάτι μου προτιμά να μην πιει νερό (κατά το παράδειγμα σου) και να μείνει με την μαγεία που φέρει η ιδεατή εικόνα του καθάριου νερού παρά να γευτεί όχι δηλητήριο, αλλά κάτι πολύ χειρότερο με αποτέλεσμα να το μισήσει.
Την «Au Hasard Balthazar» θα την δω σίγουρα καθώς έχω και ένα επιπλέον προσωπικό κίνητρο! Όσο για την «Mouchette» το φινάλε ήταν για εμένα ταιριαστό αν και κάπως απότομο.
Πάμε τώρα στην
Τελευταία διαταγή ή οποία ήταν εξαιρετική από την αρχή μέχρι το τέλος! Παρά το γεγονός ότι θεματολογικά είναι ξένη προς τις προτιμήσεις μου, είχε στοιχεία προορισμένα να με αγγίξουν («προδοσία», έρωτας, θάνατος) και κατάφερε να με συγκινήσει. Η ερμηνεία του Έμιλ Γιάνινγκς...! Δεν έχω λόγια για το πόσο συγκλονιστική ήταν. Εκφραστικότατος, μιλούσε με το βλέμμα - ένα βλέμμα ηλεκρισμένο. Και φυσικά μου άρεσε η πινελιά της ταινίας μέσα στην ταινία!
Υγ. Περιττό να πω πόσο όμορφη και κομψή ήταν η πρωταγωνίστρια, αφού οι περισσότερες γυναίκες εκείνης της εποχής φαίνεται πως βρίσκονταν σε έναν κολοφώνα υπερβατικής ομορφιάς.