Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Αβατάρι χρήστη
Τρίνιτυ
Ταξιδευτής
Αναρτήσεις: 252
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 16:47

Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Τρίνιτυ » 23 Σεπ 2013, 23:08

Image
Τίτλος: Star Trek: The Next Generation
Έτη προβολής: 1987 - 1994
Δημιουργός: Gene Roddenberry
Ηθοποιοί: Patrick Stewart, Jonathan Frakes, LeVar Burton, Denise Crosby, Michael Dorn, Gates McFadden, Marina Sirtis, Brent Spiner, Wil Wheaton
imdb

Υπόθεση
Έχοντας παρουσιαστεί η πρώτη σειρά του γνωστού σε όλους τους λάτρεις ή μη, Σταρ Τρεκ, ας πούμε και μερικά λόγια για την δεύτερη σειρά που γυρίστηκε 20 περίπου χρόνια αργότερα. Αρχικά γνωρίσαμε το πρώτο διαστημόπλοιο Εντερπράιζ (Enterprise) και τον διοικητή του, γνωστός ως Κάπτεν Κερκ, και παρακολουθήσαμε το πλήρωμά του στις περιπέτειές τους στο διάστημα. Τώρα, 100 περίπου χρόνια μετά (βρισκόμαστε στον 24ο αιώνα και οι ιστορίες ξεκινάνε από το έτος 2364), με ένα πιο εξελιγμένο σκάφος, το USS Enterprise-D, με νέο πλήρωμα που είναι υπό τις διαταγές του Ζαν Λουκ Πικάρντ, τα ταξίδια στο διάστημα συνεχίζονται.

Image

Η ανθρωπότητα, έχοντας πλέον κάνει πολλές ανακαλύψεις από την εποχή της πρώτης σειράς, συμβάλλει, μαζί με άλλες φυλές, στην δημιουργία της Ενωμένης Ομοσπονδίας Πλανητών και συνεχίζει τις εξερευνήσεις, αλλά και την επικοινωνία με τις αποικίες που έχουν δημιουργηθεί σε άλλους πλανήτες. Έχουν αναπτυχθεί συμμαχίες με διάφορες φυλές εξωγήινων, αλλά υπάρχουν και ορισμένες που είναι ακόμα εχθρικές και με επεκτατικές τάσεις, όπως οι Romulans ή συναντιούνται εμπόδια από άλλες δυνατές οντότητες όπως ο Q.

Image

Καθ΄όλη τη διάρκεια των επεισοδίων, παρακολουθούμε το πλήρωμα την ώρα εργασίας τους. Σε μικρότερο βαθμό προβάλλονται οι προσωπικές τους στιγμές και έτσι μπορούμε να διακρίνουμε αρχικά μια ερωτική έλξη μεταξύ του πλοιάρχου και της γιατρού ή του πρώτου αξιωματικού με την σύμβουλο του σκάφους. Όλοι γνωρίζουν πολύ καλά την δουλειά τους και είναι περήφανοι που βρίσκονται μέσα στο Εντερπράιζ. Παρακολουθούμε σημαντικά περιστατικά, που χρειάζεται να παρέμβουν άμεσα. Και ενώ λαμβάνονται αποφάσεις και κάτω από πίεση, για αυτές όμως έχουν ληφθεί υπόψη, η αναφορά στοιχείων κάθε μέλους του πληρώματος που έχει σχέση με αυτό.
Οι ενέργειες του πληρώματος συνάδουν με τον κανόνα της Ομοσπονδίας, του Prime Directive, αλλά και με τις όποιες ιδιαιτερότητες της φυλής που έρχονται σε επαφή. Έτσι, όταν τα μέλη του πληρώματος επισκέπτονται έναν πλανήτη, μπορεί να αλλάξουν και ενδυμασία, αν αυτό είναι απαραίτητο στοιχείο της συνάντησης που θα έχουν με τις τοπικές αρχές. Ή, όταν σε μια αρχική επικοινωνία που θα είχαν με τον αρχηγό μια φυλής, σημαντικό ρόλο θα έπαιζε ο κυβερνήτης να απεύθυνε τον αρχικό χαιρετισμό στην πολύ δύσκολη γλώσσα – από άποψη προφοράς – της εξωγήινης φυλής, ο πλοίαρχος κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια να το καταφέρει. Λεπτομέρειες σημαντικές ή μη, όλες μαζί συνθέτουν τον σοβαρό και επαγγελματικό τρόπο που λειτουργεί το πλήρωμα σε όλη την διάρκεια των ταξιδιών του.
Τα θέματα που πραγματεύονται τα επεισόδια είναι ποικίλα και έχουν να κάνουν κυρίως με την τεχνολογία, την ιατρική και την επαφή με άλλους πολιτισμούς / φυλές. Πολλές φορές αυτά συνδέονται μεταξύ τους. Η πλειοψηφία των επεισοδίων εστιάζεται σε περιστατικά με άλλες φυλές. Έχοντας η κάθε φυλή την ιδιοσυγκρασία της, καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολο είναι να κρατηθούν οι ισορροπίες, πόσο σημαντικό είναι να έχουν μια διπλωματική συμπεριφορά, αλλά όταν τα πράγματα φτάσουν σε οριακό σημείο, το πλήρωμα θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση.


Τα μέλη του πληρώματος
Στα συνολικά 176 επεισόδια της σειράς, ήρωες έρχονται και φεύγουν και παίζουν σε πολλά ή λίγα επεισόδια. Εδώ, θα γνωρίσουμε αυτούς που ξεκινούν την σειρά και πολλοί από αυτούς θα μείνουν ως το τέλος της.

Image

Ο Ζαν Λουκ Πικάρντ (Captain Jean-Luc Picard) είναι ο γαλλικής καταγωγής, πλοίαρχος του Εντερπράιζ. Είναι ο άνθρωπος που τον βρίσκεις πάντα στην γέφυρα να διοικεί το σκάφος. Δεν είναι ριψοκίνδυνος, παίρνει όλες τις αποφάσεις μετά από σκέψη, ακούγοντας και ζυγίζοντας την γνώμη των υφισταμένων του. Είναι λίγο κλειστός σαν άνθρωπος, αλλά είναι έξυπνος, εμπνέει σεβασμό και έχει αυτοκυριαρχία.
Ο Γουίλ Ράικερ (Commander Will Riker) είναι ο πρώτος αξιωματικός και ιεραρχικά βρίσκεται κάτω από τον πλοίαρχο. Συνήθως είναι εκείνος, μαζί και με άλλα μέλη του πληρώματος, που πηγαίνει στις αποστολές. Είναι δυναμικός, εύστροφος, έχει γοητεία και φαίνεται ότι το ξέρει.
Ο Γουόρφ (Worf) ανήκει στην φυλή των Γκλίνγκον και είναι αξιωματικός. Αν και η φυλή του είναι πολεμοχαρής, ο Γουόρφ έχει εγκλιματιστεί με την υπόλοιπη ομάδα και την όποια μαχητική ορμή του, την διοχετεύει όταν παραστεί ανάγκη. Εξάλλου, ενώ στην πρώτη σειρά οι Κλίνγκον ήταν εχθροί της Ομοσπονδίας, τώρα είναι σύμμαχοί της.
Ο Τζόρντι Λα Φορτζ (Geordi La Forge) είναι ο πηδαλιούχος του διαστημοπλοίου. Αν και τυφλός, φοράει μια συσκευή στα μάτια, με την οποία μπορεί και βλέπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα και με αυτή του την ιδιαιτερότητα, έχει βοηθήσει πολύ σε διάφορες αποστολές.
Ο Ντέιτα (Lieutenant Commander Data), που είναι ανδροειδές, είναι πολύ ικανός και βρίσκεται και αυτός ψηλά στην ιεραρχία. Κάνει πολύ γρήγορους υπολογισμούς και μπορεί να διαβάζει, να αναλύει και να βγάζει συμπεράσματα από μια πληθώρα πληροφοριών. Λόγω της φύσης του, προσπαθεί να κατανοήσει τα συναισθήματα, αλλά και τον τρόπο που φέρονται οι άνθρωποι, φτάνοντας κάποιες φορές να δείχνει λίγο σαν παιδί. Όταν όμως βρίκεται σε αποστολή εκτελεί τα καθήκοντά του με θαυμαστή ακρίβεια.
Η Τάσα Γιαρ (Lt. Tasha Yar) είναι υπεύθυνη ασφαλείας και γι΄αυτό παίρνει μέρος σε πολλές αποστολές. Είναι οξυδερκής και ιδιαίτερα ικανή στις πολεμικές τέχνες.
Η Ντιάνα Τρόι (Deanna Troi), είναι κατά το ήμισυ Μπεταζόηντ (Betazoid). Η ηθοποιός Μαρίνα Σίρτις (Marina Sirtis) που την ενσάρκωσε, είναι ελληνικής καταγωγής. Η Ντιάνα είναι σύμβουλος - κάτι σαν ψυχολόγος και βοηθάει πέρα από το προσωπικό και στις αποστολές, έχοντας μια ιδιαίτερη ικανότητα, που την έχει η φυλή της , να νιώθει αυτά που νιώθουν οι άλλοι.
Η Μπέβερλι Κράσερ (Beverly Crusher) είναι η γιατρός του σκάφους. Είναι άριστα καταρτισμένη και με τις γνώσεις της έχει βοηθήσει στην ανακάλυψη νέων ασθενειών και στην θεραπεία αυτών.
Ο Γουέσλεϊ (Wesley) είναι ο έφηβος γιος της γιατρού. Είναι ένα ευφυή παιδί, που με τον καιρό βοηθά στην διακυβέρνηση τους σκάφους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Εντερπράιζ και παρεχόμενη τεχνολογία
Η τεχνολογία που υπάρχει στο διαστημόπλοιο είναι ίδια με την πρώτη σειρά, όπως η προώθηση μέσων δινών, μετατροπή ενέργειας σε μορφή ύλης, συχνότητα κλήσης και τηλεμεταφορά, μόνο που είναι λίγο πιο εξελιγμένη. Όμως, επειδή έχει περάσει και σχεδόν ένας αιώνας, το σκάφος έχει πλέον και νέες δυνατότητες.

Image

Το διαστημόπλοιο αποτελείται από δύο τμήματα. Ο χαρακτηριστικός "δίσκος" έχει τη γέφυρα και τις κατοικίες του πληρώματος και μπορεί να διαχωριστεί σε περίπτωση ανάγκης. Το δεύτερο μέρος, έχει τις κατοικίες των οικογενειών και του προσωπικού, με μια δευτερεύουσα γέφυρα.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του νέου διαστημοπλοίου είναι τα ολογραφικά καταστρώματα (holodeck), που προγραμματίζονται να διαμορφώσουν ένα εικονικό χώρο, να τοποθετηθούν ζωντανά ολογράμματα με Τεχνητή Νοημοσύνη, και να εξομοιωθούν διάφορες συνθήκες, τοποθεσίες ή χρονολογικές περιόδους. Όποιος μπαίνει, μπορεί να ζήσει μια εξομοίωση σαν να είναι πραγματικότητα, με σκοπό την εκπαίδευση ή διασκέδαση. Έτσι βλέπουμε παιδιά να παίζουν χιονοπόλεμο, τον Πικάρντ να κάνει ιππασία, ή τον Μπέρκλει να ζει μια ερωτική φαντασίωση. Υπάρχουν ολόκληρα επεισόδια που είναι σεναριακά στηριγμένα στο ολοκατάστρωμα. Σε αυτό οι χειριστές μπορούν ακόμα και να να προγραμματίσουν λογοτεχνικούς ήρωες από τη βάση δεδομένων του διαστημοπλοίου, ώστε να εμφανιστούν ολοζώντανοι δίπλα τους, και να παίξουν μέσα στο έργο (holonovel). Έτσι, βλέπουμε τον Ντέιτα να μεταμορφώνεται σε Σέρλοκ Χολμς, ενώ ο Πικάρντ πολλές φορές υποδύεται τον Ντίξον Χιλ (Dixon Hill), ένα αρχέτυπο ιδιωτικό ντετέκτιβ νουάρ (gumshoe), στα πρότυπα των κλασσικών ηρώων Σαμ Σπέιντ και Φίλιπ Μάρλοου (δημιουργήματα των Ντάσιελ Χάμμετ, από το "Γεράκι της Μάλτας" και Ρέιμοντ Τσάντλερ).
(σημ.: Ο Ντίξον Χιλ αναφέρεται ως λογοτεχνικός ήρωας, αλλά στην πραγματικότητα είναι πρωτότυπος χαρακτήρας που δημιουργήθηκε στη σειρά και υπάρχει μόνο στον κόσμο του Σταρ Τρεκ.)

Image

Το Εντερπράιζ είναι οπλισμένο με φέιζερ και τορπίλες ενώ διαθέτει σύστημα με ακτίνα έλκυσης, η οποία μπορεί να «ρυμουλκήσει» διάφορα σώματα, όπως διαστημόπλοια όταν έχουν κάποια βλάβη.
Το φέιζερ χειρός σε αυτή τη σειρά μοιάζει λιγότερο με όπλο και περισσότερο με "εξάρτημα". Έχει διάφορες ρυθμίσεις και η ακτίνα του μπορεί να προγραμματιστεί είτε να αναισθητοποιεί, είτε να καταστρέφει. Εάν ο στόχος είναι πολύ ισχυρός, μπορεί να αυξηθεί η δύναμη της ακτίνας εάν στοχεύσουν και άλλοι ταυτόχρονα.
Η ενδοεπικοινωνία πραγματοποιείται από ένα μικρό εξάρτημα - καρφίτσα με το σύμβολο του Αστροστόλου στο στήθος. Η επικοινωνία είναι εφικτή με το διαστημόπλοιο, όταν αυτό βρίσκεται στην τροχιά του πλανήτη που έχουν διακτινιστεί μέλη του πληρώματος.
Το πλήρωμα, ανάλογα με την θέση που κατέχει, φοράει και το ανάλογο χρώμα στολής. Μπορντό φοράνε αυτοί που διοικούν το διαστημόπλοιο, λαδί το τεχνικό προσωπικό και μπλε το επιστημονικό. Μόνο η Τρόι, δεν φοράει στολή, μιας και είναι σύμβουλος.
Η σειρά διατηρεί την παράδοση του προηγούμενου Σταρ Τρεκ με τον πλοίαρχο να μας βάζει στο κλίμα με το ημερολόγιο. Η αστρική ημερομηνία, που δεν έχει κάποια σπουδαιότητα ως μονάδα μέτρησης, τώρα αποτελείται από πέντε ψηφία και ένα δεκαδικό: 41506,3. Εδώ το 4 συμβολίζει τον αιώνα που βρισκόμαστε (24ο) και το 1 είναι ο πρώτος κύκλος.
Η επιστήμη της Ιατρικής είναι πολύ εξελιγμένη. Η γιατρός διαγιγνώσκει με ένα σκάνερ χειρός. Τα καθημερινά προβλήματα, όπως κρυολόγημα, πληγές ή σπασίματα, ή έχουν θεραπευτεί ή αντιμετωπίζονται άμεσα. Το εργαστήριο της δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει ακόμα και άγνωστους, εξωτικούς ιούς ή αιτιολογίες, και να αναπτύξει την ανάλογη θεραπεία.

Άποψη
Οι λέξεις Σταρ Τρεκ είναι γνωστές σε κάθε λάτρη της επιστημονικής φαντασίας και όχι μόνο. Έχουν κυκλοφορήσει επιτραπέζια, κινούμενα σχέδια, ακόμα έχει δημιουργηθεί και ινστιτούτο για την εκμάθηση της γλώσσας των Γκλίνγκον.
Έχουν γυριστεί συνολικά πέντε σειρές και έχουν γίνει μεταφορές στην μεγάλη οθόνη έντεκα, με την τελευταία ταινία να έχει γυριστεί το 2009. Η συγκεκριμένη σειρά αποτελείται από επτά κύκλους με 26 επεισόδια ο καθένας (εκτός από τον 2ο, που έχει 22) και έχουν διάρκεια 45 λεπτών. Και η πρώτη και αυτή η σειρά είναι παραγωγές του Τζην Ρόντενμπέρυ (Gene Roddenberry).

Όπως και στην πρώτη σειρά, το κάθε επεισόδιο ξεκινάει με το μουσικό θέμα, που εδώ είναι διαφορετικό και η σύνθεσή του έγινε από τους Jerry Goldsmith και Alexander Courage.




Πάνω σε αυτό πάλι ακούγεται η φωνή του πλοιάρχου, τώρα του Πικάρντ, να λέει τα ίδια λόγια:

«Space: the final frontier. These are the voyages of the starship Enterprise. Its continuing mission: to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no one has gone before.»

«Διάστημα: το τελευταίο σύνορο. Αυτά είναι τα ταξίδια του διαστημόπλοιου Εντερπράιζ. Η συνεχής αποστολή του: να ανακαλύπτει νέους παράξενους κόσμους, να αναζητεί νέα ζωή και νέους πολιτισμούς, να πηγαίνει με τόλμη εκεί όπου δεν έχει πάει κανείς πριν»





Το Έντερπράιζ ακολουθεί ένα σημαντικό κανονισμό, γνωστός ως Prime Directive, που εξυπηρετεί την καλύτερη γειτνίαση όλων των πολιτισμών του διαστήματος και υπαγορεύει την μη επέμβαση στα εσωτερικά ήθη και έθιμα του κάθε εξωγήινου πολιτισμού, καθώς και την μη εισαγωγή γνώσης ή τεχνολογίας, που την συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν θα χρησιμοποιηθεί από την μεριά τους με σύνεση. Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν ακολουθείται αυτός ο κανόνας, αλλά πάντα φαίνεται να είναι η καλύτερη λύση που μπορούσε να δοθεί στην συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς οι όποιες αποφάσεις, παίρνονται νηφάλια και σταθμίζονται όλοι οι παράγοντες που έχουν σχέση με το περιστατικό. Πάντα προσπαθούν να βρίσκουν όσο το δυνατό γίνεται, ειρηνικές λύσεις στα όσα προβλήματα προκύπτουν. Η φιλοσοφία αυτής της στάσης τους, έγκειται στην μελέτη ιστορικών γεγονότων και που αυτά έχουν καταδείξει πως, όποτε οι άνθρωποι έχουν επέμβει στο εσωτερικό ενός άλλου λαού, αυτός στο τέλος πάντα καταστρέφεται.

Όπως και στην αρχική σειρά και σε αυτή την παραγωγή, υπογραμμίζεται η διαφορετικότητα του τωρινού ανθρώπου, το πόσο εξελιγμένος και καλύτερος είναι. Έτσι, παράδειγμα, στον πρώτο κύκλο, στο πρώτο και στο τελευταίο επεισόδιο, επέλεξαν να δώσουν μια εικόνα του ανθρώπου για το πως ήταν (20ο αιώνας) και το πως είναι τώρα (24ο αιώνας). Παρουσιάζουν με αυτό τον τρόπο ένα ουτοπικό μέλλον, που η τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί για το καλό της ανθρωπότητας. Με την ως τώρα εξέλιξη της ανθρωπότητας, αυτή η οπτική μοιάζει άπιαστο όνειρο, αλλά από την άλλη υπάρχουν άνθρωποι που ελπίζουν και μας το μεταφέρουν. Και ενώ η διαχρονική επιτυχία της σειράς να οφείλεται επειδή ήταν πρωτοπόρα στην εποχή της, χαίρομαι που έχει μείνει αυτή με τα τόσο ελπιδοφόρα μηνύματα.
Η παραγωγή της σειράς μας παρουσιάζει την Γη, με έναν τρόπο, που νομίζω συμπίπτει με την σκέψη πολλών ανθρώπων. Στην τότε ανθρωπότητα δεν υπάρχει φτώχεια και δεν τους νοιάζουν τα υλικά αγαθά. Είναι ισορροπημένοι, χωρίς μικρόψυχα συναισθήματα και αυτό υπογραμμίζεται περισσότερο σε αυτή την δεύτερη σειρά. Τώρα, αυτά που τους ενδιαφέρουν είναι να βελτιώνουν τον εαυτό τους, να μαθαίνουν και να κοιτάνε μπροστά, αφού έχουν πάρει μαθήματα από τα λάθη του παρελθόντος. Και αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος, πέρα από τα συγκροτημένα και καλογυρισμένα επεισόδια, που έχω αγαπήσει την σειρά.

Τρέιλερ




Και μια μικρή γεύση από την σειρά:


SYSTEM FAILURE

Αβατάρι χρήστη
Τρίνιτυ
Ταξιδευτής
Αναρτήσεις: 252
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 16:47

Re: Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Τρίνιτυ » 24 Νοέ 2013, 11:46

Ο ηθοποιός LeVar Burton, που υποδύεται τον Τζόρντι Λα Φορτζ και η Whoopi Goldberg (που εμφανίζεται από τον δεύτερο κύκλο), είχαν γνωρίσει και αγαπήσει το Σταρ Τρεκ από την πρώτη σειρά που παρακολουθούσαν πιο μικροί. Συγκεκριμένα, τον LeVar Burton, τον είχε αγγίξει που οι άνθρωποι συνεργάζονταν χωρίς να τους εμποδίζουν κοινωνικά ή οικονομικά θέματα, που είναι τόσο κοινό να μας χωρίζουν. Ακόμα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του LeVar Burton, επιστήμονες στις ΗΠΑ, εργάζονται πάνω σε τεχνολογίες του Εντερπράιζ, όπως το ολογραφικό και τον κινητήρα δίνης.
Πηγή

Ο λόγος που είχε αγγίξει τον LeVar Burton η σειρά, ήταν και για μένα ένας σημαντικός παράγοντας για να την παρακολουθήσω. Η ουτοπική κοινωνία που παρουσιάζεται, δεν έχει όλα τα θέματα λυμένα, αντιθέτως παρακολουθούμε συχνά σε επεισόδια ηθικούς προβληματισμούς, που τις λύσεις τους διαφαίνεται μια διαύγεια σκέψης. Ένα παράδειγμα είναι το 9ο επεισόδιο του 2ου κύκλου με τίτλο "The Measure Of Man": ένας επιστήμονας αιτείται να του δοθεί ο Ντέιτα για να τον ανοίξει και να τον ερευνήσει με σκοπό με δημιουργηθούν και άλλοι τους είδους του, με κίνδυνο να μην μπορέσει να επανέλθει στην τωρινή του κατάσταση. Συγκροτείται μια ομάδα που απαρτίζουν τα μέλη ενός δικαστηρίου, για να αποφασίσουν για την τελική απόφαση που θα δοθεί, μιας και ο κυβερνήτης αρνείται να τον παραδώσει.
Παρόλο που είναι ένα επεισόδιο από τα πάνω από τα 150 που έχει η σειρά, την συνέχεια την βάζω σε πλοκή, για όποιον θέλει να μάθει την τελική έκβαση παρακολουθώντας το.
Η κατηγορούσα αρχή ισχυρίζεται πως ο Ντέιτα είναι ιδιοκτησία του αστροστόλου, δεν έχει ανθρώπινη συνείδηση και κατά συνέπεια, πρέπει να δοθεί για επιστημονική μελέτη. Αντίθετα, η υπεράσπιση - που κερδίζει την δίκη - , πέρα ότι καταρρίπτει τον ισχυρισμό για την συνείδηση (ένα παράδειγμα είναι αναμνηστικά που έχει στην κατοχή του ο Ντέιτα), το καθοριστικό επιχείρημα ήταν ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσουμε μια φυλή σκλάβων, κάτι που αντιτίθεται στις αρχές της Ομοσπονδίας και αφήνοντας για το μέλλον μια αλλαγή της απόφασης, όταν αποφασίσει ο άνθρωπος ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαχειριστεί νέες υπάρξεις.
SYSTEM FAILURE

Αβατάρι χρήστη
Ξενέρωτας
Ονειρευτής
Αναρτήσεις: 355
Εγγραφή: 17 Ιούν 2013, 17:32

Re: Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Ξενέρωτας » 25 Νοέ 2013, 12:54

Χαρακτηριστικό επεισόδιο. Μιλάμε για ένα σκηνικό οπου ο κόσμος έχει πλέον ξεπεράσει θέματα φυλής, φύλου, θρησκείας και κοινωνικής τάξης και ασχολείται με τα δικαιώματα των ρομπότ!

Παρακολουθωντας αυτο το επεισοδιο βεβαια ενιωσα σαν να υποβιβάζει τον Άνθρωπο. Συμφωνα με τη δικη μου αντιληψη ενα σετ εντολων Τεχνητής Νοημοσύνης, ανεξαρτητως του ποσο ανεπτυγμενη ειναι, δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα έμβιο ον.
Βεβαια αυτη η αντιληψη μου, υπο την οπτικη γωνια του Σταρ Τρεκ, είναι κυριολεκτικα... αιωνες πισω, και αν ηταν εδω ο Πικαρντ θα μου ελεγε οτι δεν διαφερω απο τους ανθρωπους του περασμενου αιωνα, και το να λεω "τα ρομποτ δεν ειναι εμβια οντα" ειναι σαν να λεω "οι γυναικες δεν ειναι ανθρωποι" ή "οι μαυροι δεν ειναι ισοι με τους λευκους" :ααργκ: ειμαι λοιπον ενας απολιτιστος βαρβαρος :σάλια:
Είμαι στην πολύ φάση δικέ μου, αλλά εσύ ξηγιέσαι στο αλλιώς και μου τη βγαίνεις με κόκκινο να πούμε! -- Γιάννης Δαλιανίδης, 1980ς

Αβατάρι χρήστη
Τρίνιτυ
Ταξιδευτής
Αναρτήσεις: 252
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 16:47

Re: Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Τρίνιτυ » 25 Νοέ 2013, 21:02

Εντάξει, έχεις ελπίδες να εκπολιτιστείς. :)))) Σοβαρά τώρα, προσωπικά δεν ένιωσα να υποβιβάζει τον άνθρωπο, δίνοντας κάποια ανθρώπινα χαρακτηριστικά γνωρίσματα στον Ντέιτα. Συνεχίζουν να πιστεύουν ότι είναι μηχανή, απλά αυτή η "αναβάθμιση" βοήθησε στην αντιμετώπιση που θα έχει.
Βέβαια, παρόλα αυτά δείχνει, ότι όσο και αν έχει εξελιχθεί ο άνθρωπος, ποτέ δεν ξεχνάει την.. "φύση" του, αφού ο φόβος ήταν μην φτιαχτεί μια φυλή σκλάβων. Το θετικό όμως της σειράς είναι, ότι η τωρινή εξέλιξη του ανθρώπου, τον έχει βοηθήσει να καταλάβει καλύτερα ποιος είναι, να αναγνωρίσει την αδυναμίες του και να τις αντιμετωπίσει.
SYSTEM FAILURE

Αβατάρι χρήστη
Φαροφύλακας
Φωτόφρακτος Δροσουλίτης
Αναρτήσεις: 3453
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 09:00

Re: Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Φαροφύλακας » 25 Νοέ 2013, 23:55

Ο Ντέιτα από όσο έχω δει είναι πολύ εξανθρωπισμένος. Ας πάρουμε αυτό που είπε ο Αντέρωτας: μαζεύει σουβενίρ. Προφανώς, αυτό υπάρχει κάπου προγραμματισμένο μέσα του. Μα και μέσα σε εμάς προγραμματισμένο δεν είναι; Έχει πράγματι τόση σημασία εάν το πρόγραμμα βρίσκεται στο dna ή σε ολοκληρωμένα κυκλώματα; Το αποτέλεσμα δεν θα έπρεπε να μετράει;
:χμ:
"Ah," she said, "to come is easy and takes hours; to go is different—and may take centuries."

Αβατάρι χρήστη
Τρίνιτυ
Ταξιδευτής
Αναρτήσεις: 252
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 16:47

Re: Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Τρίνιτυ » 26 Νοέ 2013, 05:13

Πράγματι, το αποτέλεσμα μετράει, μιας και τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης υπόστασης του Ντέιτα, ήταν η βάση της υπερασπιστικής γραμμής. Όσο προχωράνε τα επεισόδια, βλέπουμε σημαντικές αλλαγές στην συμπεριφορά του Ντέιτα, συντονίζεται όλο και περισσότερο με τους ανθρώπους γύρω του (και ας το κάνει με τον τρόπο του, δηλαδή με παρατήρηση και επεξεργασία δεδομένων). Παρόλο που είναι μηχανή, τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος τον αντιμετωπίζουν ως ίσο, όχι γιατί πρέπει, αλλά αυτό τους βγαίνει φυσικό. Για μένα ο Ντέιτα, είναι ο αγαπημένος μου ήρωας της σειράς και έχω παρατηρήσει μέσα στα επεισόδια την εξελικτική του πορεία. Ορισμένες φορές, μου μοιάζει σαν παιδί, όταν προσπαθεί να κατανοήσει κάτι και πρέπει να περάσει ένα διάστημα πριν το κάνει κτήμα του και βλέπεις ένα ον με τόσες μεγάλες δυνατότητες, να "κολλάει" σε λεπτομέρειες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν έχασε σε μια παρτίδα πόκερ. Παρόλο τους υπολογισμούς που έκανε (τι χαρτιά έπεσαν κτλ), έχασε γιατί δεν καταλάβαινε την έννοια της μπλόφας.
SYSTEM FAILURE

Αβατάρι χρήστη
Φαροφύλακας
Φωτόφρακτος Δροσουλίτης
Αναρτήσεις: 3453
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 09:00

Re: Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Φαροφύλακας » 26 Νοέ 2013, 08:37

Το οποίο στην πραγματικότητα, παρεμπιπτόντως, προγραμματιστικά είναι πανεύκολο να καταλάβει. Απλά δεν παίρνει σαν αληθή τις εκφράσεις κι αυτά που λέγονται.
"Ah," she said, "to come is easy and takes hours; to go is different—and may take centuries."

Αβατάρι χρήστη
Τρίνιτυ
Ταξιδευτής
Αναρτήσεις: 252
Εγγραφή: 31 Μάρ 2013, 16:47

Re: Star Trek: The Next Generation (1987–1994)

Ανάρτησηαπό Τρίνιτυ » 25 Δεκ 2014, 00:16

Μέσα στο κλίμα των ημερών:


SYSTEM FAILURE


Επιστροφή “Ε.Φ., Φανταστικό”

Ποιος είναι συνδεμένος

Χρήστες που περιηγούνται σε αυτό το φόρουμ: Δεν υπάρχουν εγγραμένοι χρήστες και 2 επισκέπτες